در میان شناسایی اینترنتی خواستگار خواستگاری

در میان: شناسایی اینترنتی خواستگار خواستگاری اقدام تلافی جویانه پلیس فتا ازدواج کلاهبرداری

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی آخرین تحولات قیمت کارمزدهای بانکی

بانک مرکزی در تازه‌ترین اقدام خود بخشنامه‌ای را به بانک‌ها اعلام کرده که براساس آن حداکثر نرخ‌های قابل وصول کارمزد خدمات بانکی را در بعضی حوزه‌ها تغییرات داده ه

آخرین تحولات قیمت کارمزدهای بانکی

آخرین تحولات قیمت کارمزدهای بانکی

عبارات مهم : مرکزی

بانک مرکزی در تازه ترین اقدام خود بخشنامه ای را به بانک ها اعلام کرده که براساس آن حداکثر قیمت های قابل وصول کارمزد خدمات بانکی را در بعضی حوزه ها تغییرات داده هست. این در شرایطی است که در مدت گذشته باز هم دستورالعمل هایی جهت تغییرات قیمت کارمزد و زیاد کردن آن به شبکه بانکی اعلام شده است بود.

به گزارش ایسنا، با در نظرگرفتن این که سهم کارمزد در تامین منابع بانک های ایرانی در قیاس با سایر بانک های دنیا از حد پایینی برخوردار بوده و جای چندانی در تامین هزینه آنها ندارد، در سال های اخیر این عنوان موجب تمرکز بانک ها بر سود ناشی از دریافت تسهیلات شده است هست، آیا که سهم اعظم از درآمدهای آنها اکنون از سود وام های پرداختی تامین می شود.

آخرین تحولات قیمت کارمزدهای بانکی

این در حالی است که عدم ورود بانک ها به دریافت کارمزد متناسب با خدمات بانکی و براساس استانداردهای موجود، موضوعی بوده که به دفعات مورد انتقاد مقامات بانک مرکزی قرار گرفته به گونه ای که ولی الله سیف – رییس کل بانک مرکزی – تاکید دارد بانک های ایرانی در حال حاضر به سمت درآمدزایی از محل سود تسهیلات رفته و در رقابتی مخرب با یکدیگر درآمد ناشی از کارمزد را از بین بردن کرده اند.

وی البته اعتقاد است که بانک ها عقب نشینی از دریافت کارمزد را عمدتا به علت جذب مشتری و رضایت آنها انجام می دهند در حالی که این می تواند به عنوان محلی جهت درآمدزایی آنها باشد.

بانک مرکزی در تازه‌ترین اقدام خود بخشنامه‌ای را به بانک‌ها اعلام کرده که براساس آن حداکثر نرخ‌های قابل وصول کارمزد خدمات بانکی را در بعضی حوزه‌ها تغییرات داده ه

به دنبال پرسشها مطرح شده است سال گذشته بود که شورای پول و اعتبار عنوان دریافت کارمزد و زیاد کردن سهم درآمدی آن در شبکه بانکی را مورد بررسی قرار داده و حتی از بانک مرکزی خواست تا جهت این چالش نظام بانکی برنامه ای تدوین کند تا به زیاد کردن سهم درآمدی بانک ها از محل کارمزد خدمات بانکی منتهی شود.

در کنار این جریان طی مدت گذشته بارها شبکه بانکی شاهد ابلاغ بخشنامه هایی در قالب تغییرات قیمت کارمزد بوده که طی آن یا قیمت ها زیاد کردن داشته، جهت آن حداقل تعیین شده است و در مواردی نیز هنوز قیمت ها تغییراتی نداشته اند.

کامزد خدمات منقول و غیر منقول و اعتبارات تا ۱۰ هزار تومان

در تازه ترین دستورالعمل ابلاغی در رابطه با کارمزد خدمات ریالی، حداکثر قیمت های قابل وصول کارمزد خدمات بانکی مشمول بر ارزیابی اموال منقول و غیرمنقول، اعتبارات و سایر خدمات جهت اجرا تعیین شده است اند.

آخرین تحولات قیمت کارمزدهای بانکی

براساس تغییرات انجام شده است در مواردی حداکثر قیمت ها اعلام شد؛ کارمزد تهیه تصویر اسناد روزهای قبل به درخواست مشتری ۲۰۰۰ تومان، بازبینی تصویرهای دوربین های مدار بسته از سوی شعب به مشتری ۵۰۰۰ تومان، اطلاعات درخواستی مشتریان جهت ارائه ی به حسابرسان قانونی ۳۵۰۰ تومان، تنظیم وکالت نامه های داخلی به درخواست مشتری ۱۰ هزار تومان، گواهی اعلام بدهی و یا مانده هرگونه از حساب ها به مراجع ذیصلاح به درخواست مشتری ۱۰ هزار تومان، دریافت حضور قبوض آب، برق، گاز، تلفن، شهرداری، راهنمایی و رانندگی و موارد مشابه ۲۰۰۰ تومان.

صدور دسته چک تا ۱۲۰ تومان

بانک مرکزی در تازه‌ترین اقدام خود بخشنامه‌ای را به بانک‌ها اعلام کرده که براساس آن حداکثر نرخ‌های قابل وصول کارمزد خدمات بانکی را در بعضی حوزه‌ها تغییرات داده ه

در کمتر از یک ماه پیش نیز بانک مرکزی تغییرات جزیی در حداقل و حداکثر قیمت های قابل وصول خدمات بانکی را اعلام کرده بود که در بااهمیت ترین این موارد کارمزد صدور دست چک را براساس سیستم صیاد هر برگ به ۱۲۰ تومان زیاد کردن یافته بود. در عین حال که اعلام شد که بانک ها و موسسات اعتباری می توانند به منظور مسابقه با یکدیگر حداکثر تا ۳۰ درصد مبالغ موجود در این حوزه را تعیین کنند.

کارمزدهای تا ۵۰ هزار تومانی

در سال گذشته هم بانک مرکزی تعرفه کارمزد ارائه ی خدمات بانکی را در مورد وثیقه ها، گارانتی نامه ها، صدور چک و صندوق های اجاره ای، حواله ها، مدیریت اوراق بهادار مشتریان، وصول برات و انواع حساب ها عوض کردن داده بود به طوری که حداکثر این کارمزدها به ۵۰ هزار تومان هم می رسید.

آخرین تحولات قیمت کارمزدهای بانکی

در این بخشنامه ابلاغی قیمت کارمزد در چک های بانکی رمزدار و همچنین وصول چک بااهمیت ترین تغییرات بود به گونه ای که قیمت کارمزد صدور چک بانکی ۵۰۰۰ تومان، صدور چک بین بانکی مشروط به درخواست مشتریان ۵۰۰۰ تومان، صدور المثنی چک بانکی ۵۰۰۰ تومان، ابطال چک بین بانکی به درخواست مشتری هر فقره ۱۰۰۰ تومان تعیین شد. از سوی دیگر سپرده های مدت دار ریالی و ارزی هر کدام تا ۰.۰۵ مبلغ در سال و حداقل ۵۰ هزار تومان دارای کارمزد شدند. در مورد گارانتی نامه ها نیز باید یادآور شد که کارمزد گارانتی نامه های بانک های خارجی معتبر تا حداقل ۵۰ هزار تومان در سال اعلام شده است بود.

کارمزد کارت به کارت از ۵۰۰ تا ۳۳۰۰ تومان

با این حال یکی از خدمات بانکی معمول که مشتریان از آن استفاده می کنند فعلا دچار تغییرات قیمتی نشده اند به گونه ای که قیمت کارمزد خدمات بانکی مرتبط با بانکداری الکترونیک نظیر حواله سامانه سحاب – انتقال کارت به کارت – و ساتنا، اعلام مانده موجودی حساب، صدور هرگونه کارت و کارت اعتباری، دریافت غیرحضوری قبوض، خدمات SMS، تلفنبانک، اینترنتی و خودپرداز و همچنین پرداخت حقوق پرسنل شرکت ها و شرکت ها ثابت مانده و تا ابلاغ بخشنامه تازه به وال همان بخشنامه قبلی در سال ۱۳۸۸ خواهد بود.

در حال حاضر بنابر بخشنامه بانک مرکزی، مشتریان بانکها جهت کارت به کارت کردن وجه باید بر این اساس کارمزد بپردازند؛ تا یک میلیون ۵۰۰ تومان، یک تا دو میلیون ۷۰۰ تومان، دو تا سه میلیون ۹۰۰ تومان، سه تا چهار میلیون ۱۱۰۰ تومان، چهار تا پنج میلیون ۱۳۰۰ تومان، پنج تا شش میلیون ۱۵۰۰ تومان، شش تا هفت میلیون ۱۷۰۰ تومان، هفت تا هشت میلیون ۱۹۰۰ تومان، هشت تا ۹ میلیون ۲۱۰۰ تومان، ۹ تا ۱۰ میلیون ۲۳۰۰ تومان، ۱۰ تا ۱۱ میلیون ۲۵۰۰ تومان، ۱۱ تا ۱۲ میلیون ۲۷۰۰ تومان، ۱۲ تا ۱۳ میلیون ۲۹۰۰ تومان، ۱۳ تا ۱۴ میلیون ۳۱۰۰ تومان و از ۱۴ تا ۱۵ میلیون ۳۳۰۰ تومان.

واژه های کلیدی: مرکزی | میلیون | کارمزد | دریافت | بانک مرکزی | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار