در میان شناسایی اینترنتی خواستگار خواستگاری

در میان: شناسایی اینترنتی خواستگار خواستگاری اقدام تلافی جویانه پلیس فتا ازدواج کلاهبرداری

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی سفر دومنظوره وزیر فرانسوی

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه شب گذشته در صدر هیاتی وارد پایتخت کشور عزیزمان ایران شد. این سفر در شرایطی انجام می شود که از یکسو پاریس خواهان حفظ برجام اس

سفر دومنظوره وزیر فرانسوی

سفر دومنظوره وزیر فرانسوی

عبارات مهم : ایران

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه شب گذشته در صدر هیاتی وارد پایتخت کشور عزیزمان ایران شد. این سفر در شرایطی انجام می شود که از یکسو پاریس خواهان حفظ برجام است و از دیگر سو از سیاست های آمریکا درخصوص پرسشها موشکی و منطقه ای کشور عزیزمان ایران پیروی می کند. لودریان پیش از این سفر در اظهاراتی مدعی شد که یا کشور عزیزمان ایران باید به نگرانی ها راجع به برنامه موشکی بالستیکش توجه کند یا اینکه با تحریم های تازه احتمالی مواجه خواهد شد. وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه ای ضمن حمایت از برجام، از برنامه موشکی و نقش منطقه ای کشور عزیزمان ایران انتقاد کرد.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه شب گذشته به همراه یک هیات بلندپایه وارد پایتخت کشور عزیزمان ایران شد. سفر یکی از مقامات بلندپایه فرانسه به کشور عزیزمان ایران آن هم در شرایطی که شاهد سیاست های دوپهلوی الیزه در قبال پایتخت کشور عزیزمان ایران هستیم، از اهمیت بسزایی برخوردار هست. یعنی از یکسو این کشور خواهان حفظ برجام است و در این رابطه با سیاست های دولت دونالد ترامپ در قبال توافق هسته ای مخالف است و از طرف دیگر درخصوص بحث های موشکی و منطقه ای سردمدار کشورهای اروپایی شده است است و بارها مقامات فرانسوی بر لزوم مذاکرات موشکی و منطقه ای با کشور عزیزمان ایران تاکید کرده اند.

سفر دومنظوره وزیر فرانسوی

همچنانکه وزیرامورخارجه فرانسه نیز روز گذشته در آستانه سفرش به پایتخت کشور عزیزمان ایران در ادعاهایی مداخله جویانه گفت: «ایران باید به نگرانی ها راجع به برنامه موشکی بالستیکش توجه کند یا اینکه با تحریم های تازه احتمالی مواجه خواهد شد.» به گزارش «ایسنا» به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان ایو لودریان، وزیرامورخارجه فرانسه روز یکشنبه در گفت وگو با یک روزنامه فرانسوی گفت: «یک برنامه موشکی بالستیک وجود دارد که می تواند چندین هزار کیلومتر را نشانه قرار دهد. این برنامه مطابق با قطعنامه شورای امنیت شرکت ملل نیست و فراتر از نیاز کشور عزیزمان ایران جهت دفاع از مرزهایش است.» لودریان در ادامه با تاکید بر اینکه «ایران باید به نگرانی ها راجع به موشک های بالستیکش توجه نشان دهد»، گفت: «اگر این کشور به این عنوان پیگیری نکند، در معرض تحریم های تازه احتمالی قرار خواهد گرفت.» چندی پیش دونالد ترامپ، مدیر جمهوری آمریکا، جهت باقی ماندن کشورش در توافق هسته ای موسوم به برجام شروطی از جمله محدود شدن برنامه موشک های بالستیک کشور عزیزمان ایران را مطرح کرد. این درحالی است که از میان شرکای برجام، فرانسه زیاد از دیگر کشورها با این نظر آمریکا همراهی کرده هست. گزارش شده است که کارگروه مشترکی متشکل از سه کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه و آلمان به همراه آمریکا جهت یافتن راه حلی در این زمینه تشکیل شده است هست. مدیر جمهوری جوان فرانسه در آبان ماه و در نخستین سفری که به عنوان مدیر جمهوری به غرب آسیا داشت نیز در مصاحبه با روزنامه الاتحاد امارات، بر قاطعیت در برابر کارها کشور عزیزمان ایران در منطقه و برنامه موشک های بالستیک این کشور تاکید کرده بود.

به گزارش «ایسنا» به نقل از ای بی سی، مکرون که جهت بیست و چهار ساعت به امارات عربی متحده سفر کرده بود، گفت: «بسیار مهم است که در برابر فعالیت های منطقه ای و برنامه های بالستیکی کشور عزیزمان ایران با قاطعیت برخورد کرد.» اظهارنظرهایی از این دست از سوی مقامات فرانسوی به کرات تکرار شده است است و در آخرین موارد نیز در دیدار ژان ایو لودریان و سرگئی لاوروف، وزرای خارجه فرانسه و روسیه، لودریان ضمن اعلام پایبندی به برجام ولی مدعی شد که فرانسه دلواپس برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران و دخالت های آن در خاورمیانه هست. این دخالت های پاریس بارها با مواضع مقامات کشور عزیزمان ایران مواجه شده است هست؛ همچنان که اخیرا علی اکبر ولایتی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص مواضع بعضی کشورها راجع به قدرت نظامی و موشکی کشور عزیزمان ایران گفت: «موضع دفاعی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران ربطی به هیچ کشوری ندارد.» به گزارش «ایرنا» ولایتی درخصوص موضع گیری های بعضی کشورها راجع به قدرت نظامی و موشکی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران گفت: «مواضع دولت جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران را دکتر ظریف و مسوولان اجرایی دولت بیان خواهند کرد و تا آنجایی که مربوط به نظام جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران می شود، همگی از جمله دکتر روحانی و دکتر ظریف بر این متفق القول هستند که موضع دفاعی ما هیچ ربطی به کشورهای خارجی ندارد که بگویند چه نوع موشکی داشته باشیم.» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «ایران کشور مستقلی است و می تواند هرگونه که صلاح بداند با موشک یا هر وسیله دفاعی دیگر از خودش دفاع کند. کشور عزیزمان ایران نمی تواند در برابر تسلیح روزافزون کشورهای منطقه بی تفاوت بماند، درحالی که کشور عزیزمان ایران یک کشور بزرگ و بااهمیت ترین کشور منطقه است.» همچنین روز شنبه سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح نیز در تصویر العمل به صحبت های مقامات آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی راجع به توان موشکی کشور عزیزمان ایران تاکید کرد: «آنچه آمریکایی ها از سر استیصال درخصوص محدودسازی توان موشکی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران می گویند، آرزوهای دست نیافتنی آمریکایی ها و ناشی از ناکامی ها و شکست های منطقه ای آنها به حساب می آید.»

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه شب گذشته در صدر هیاتی وارد پایتخت کشور عزیزمان ایران شد. این سفر در شرایطی انجام می شود که از یکسو پاریس خواهان حفظ برجام اس

چرایی سیاست های پاریس

به نظر می رسد فرانسه علاوه بر بعضی دغدغه هایی که در این رابطه دارد به دنبال نقش آفرینی زیاد در منطقه خاورمیانه هست. به عبارت دیگر با توجه به اینکه بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ، نقش آمریکا در منطقه ضعیف تر شده، فرانسه درصدد است تا به نوعی خلأ حاصل از نقش آفرینی کمتر ایالات متحده در منطقه را جبران کند و از این وقت پیش‎آمده به نفع خود بهره ببرد.

از دیگر سو، در صحنه عمل، فرانسوی‎ها دچار یک نوع سوءتفاهم نسبت به منطقه خاورمیانه شده‎اند و موازنه های موجود را به نفع غرب ارزیابی نمی کنند؛ به همین خاطر است که درصدد عوض کردن این موازنه برآمده اند. ترامپ در تلاش است برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران را به عنوان بخشی از مباحث جا مانده از برجام قلمداد کند و از این طریق برنامه موشکی را با برجام گره بزند. دراین بین فرانسوی ها اگرچه از برجام حمایت کردند، ولی در عین حال جهت کسب رضایت نسبی آمریکا، برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران را جداگانه دنبال می کنند و فشارهای تازه ای را وارد می‎سازند. لکن نشانه فرانسه از این فشارها حفظ برجام است نه نقض برجام؛ ولی نقشه راه آنها مشخص نیست که چگونه می خواهند هم برجام را حفظ کنند و هم رضایت آمریکا را از طریق برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران به دست آورند و از این تناقض عبور کنند. در عین حال چند ماهی است که شاهد کش وقوس در فرانسه میان دو جناح هستیم.

سفر دومنظوره وزیر فرانسوی

اما به نظر می رسد که طی چند هفته اخیر، نئوکان ها توانسته اند بر جناح مکرون در دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی فرانسه اثرگذار باشند، به خاص اینکه مکرون بعد از سفر به آمریکا و ملاقات هایی که با دونالد ترامپ، مدیر جمهوری این کشور داشت تاحدودی مواضعش عوض کردن کرد. به گفته کارشناسان، آمریکا و نئوکان های داخل فرانسه توانسته اند کاخ الیزه را تاحدودی تحت تاثیر قرار دهند تا جایی که مکرون نیز از سیاست ها و مواضع نیکی هیلی، نماینده آمریکا در شرکت ملل مانند کنترل برنامه موشکی یا نفوذ منطقه ای کشور عزیزمان ایران حمایت می کند. این سیاست ها با سیاست های عربستان و رژیم اسرائیل نیز همخوانی دارد. از این رو در چنین شرایطی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران باید از سفر مکرون به پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت مشورت های گسترده و اقناع این کشور مبنی بر اینکه برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران خطری جهت هیچ کشوری نیست کاملا استفاده کند و اجازه ندهد که فرانسه به عنوان کشوری که می تواند وقت های بسیاری جهت همکاری با کشور عزیزمان ایران داشته باشد به علت بعضی پرسشها از پایتخت کشور عزیزمان ایران فاصله بگیرد و به جبهه عربی-عبری-آمریکایی نزدیک شود.

برنامه های سفر

قرار است لودریان طی سفر به پایتخت کشور عزیزمان ایران با حسن روحانی، مدیر جمهور، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و علی لاریجانی، مدیر مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کند. بهرام قاسمی، سخنگوی دستگاه دیپلماسی راجع به برنامه سفر این وزیر فرانسوی به کشور عزیزمان ایران گفت که مشورت درخصوص راه های گسترش روابط دوجانبه و تبادل نظر راجع به بااهمیت ترین پرسشها منطقه ای و بین المللی از جمله محورهای گفت وگوها خواهد بود. از دیگر سو همچنان که پیشتر نیز اعلام شده است بود لودریان امروز نمایشگاه لوور در پایتخت کشور عزیزمان ایران را با حضور «ژان لوک مارتینز» مدیر موزه لوور در موزه ملی کشور عزیزمان ایران افتتاح خواهد کرد. پیش از این لو دریان قرار بود در ماه دی به پایتخت کشور عزیزمان ایران سفر کند که این سفر به دلایلی به تعویق افتاد. سخنگوی دستگاه دیپلماسی نیز چندی پیش و همزمان با مطرح شدن سفر وزیر خارجه فرانسه به پایتخت کشور عزیزمان ایران به بررسی اهمیت روابط دو کشور پرداخته و گفته بود: «با توجه به نوع رابطه ما با فرانسه و اهمیت فرانسه در اروپا مباحث بسیاری در دستور کار دو کشور هست؛ مشورت و تبادل نظر در حوزه های پرسشها دوجانبه و به خصوص همکار ی های اقتصادی که روند رو به رشدی را طی می کند، پرسشها سیاسی دوجانبه و موضوعاتی که می تواند در حوزه غرب آسیا، خاورمیانه و خلیج فارس مطرح باشد و همچنین تحولات جهانی و پرسشها اروپا و آخرین تحولات اتحادیه اروپا و موضوعاتی که جهت دو طرف می تواند از جذابیت و کیفیت مورد نیاز برخوردار باشد از جمله موضوعاتی است که طرفین می توانند به آن بپردازند.»

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه شب گذشته در صدر هیاتی وارد پایتخت کشور عزیزمان ایران شد. این سفر در شرایطی انجام می شود که از یکسو پاریس خواهان حفظ برجام اس

شروط سفر مکرون به ایران

پیش از این عنوان شده است بود که سفر لودریان به پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت آماده سازی سفر امانوئل مکرون مدیر جمهور فرانسه به پایتخت کشور عزیزمان ایران است و بعضی رسانه ها از طرح شروطی از سوی مکرون جهت سفر به کشور عزیزمان ایران خبر داده بودند. جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در همان وقت در گفت وگو با پایگاه خبری «الف» با اشاره به نامه وزیر خارجه فرانسه به وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران گفته بود که دیدار با مقام معظم رهبری، مذاکره با کشور عزیزمان ایران راجع به آینده منطقه و برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران از جمله این شروط هست. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ۱۶ دی ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی راجع به شروط مکرون جهت سفر به کشور عزیزمان ایران از جمله دیدار با مقام معظم رهبری گفت: «ایران در چهار دهه گذشته نشان داده که از چه منش و روشی در سیاست خارجی و ارتباط با دولت های خارجی پیروی می کند، ما شرط پذیر نیستیم و فشار را قبول نداریم و راجع به سیاست هایمان خودمان تصمیم می گیریم. اینکه مطرح شده است ماکرون شروطی را جهت سفر به کشور عزیزمان ایران مطرح کرده، سخنی است غلط، نابجا و کاملا اشتباه و در مقوله و چارچوب سیاست های کشور عزیزمان ایران و جایگاه کشورمان نمی گنجد.» به گزارش «ایرنا» سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: «صحبت از داشتن شرط و شروط جهت آمدن مدیر جمهوری فرانسه بحثی انحرافی است و جاهایی که مطرح می کنند نیت و نشانه خاصی را دنبال می کنند.»

سفر دومنظوره وزیر فرانسوی

گزارش وزارت خارجه فرانسه

از دیگر سو وزارت خارجه فرانسه روز شنبه و در آستانه سفر ژان ایو لودریان به تهران، گزارشی راجع به کشور عزیزمان ایران و قراردادهای بین المللی کشورمان منتشر کرد. به گزارش «ایرنا» در این گزارش با عنوان «ایران و جوامع بین المللی» آمده است: «ایران یکی از اعضای شرکت ملل متحد و یکی از اعضای مهم و مهم کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به شمار می رود. همچنین کشور عزیزمان ایران در شرکت های کنفرانس اسلامی، بانک اسلامی و توسعه، جنبش عدم تعهد و همکاری های اقتصادی که مقر آن در پایتخت کشور عزیزمان ایران هست، عضویت دارد.» همچنین کشور عزیزمان ایران یکی از اعضای شرکت اقیانوس هند جهت همکاری منطقه ای، فدراسیون بین المللی صلیب سرخ جهانی و هلال احمر، دیوان بین المللی لاهه، شرکت اینمارست، اینتل ست، اینترپل، دادگاه دائمی داوری، شرکت بین المللی استاندارد، شرکت بین المللی هیدروگرافی و کمیسیون بین المللی دولتی اقیانوسیه هست.

در ادامه این گزارش به قراردادهای مهمی که کشور عزیزمان ایران در دهه های گذشته با جامعه بین المللی امضا کرده، اشاره شده است هست. بر اساس این گزارش از جمله این قراردادها عبارتند از: «پیمان عدم اشاعه سلاح هسته ای در سال ۱۹۷۰، امضای توافق تضمین های عمومی با آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال ۱۹۷۴ میلادی که کشور عزیزمان ایران در ۱۸دسامبر سال ۲۰۰۳، پروتکل الحاقی آن را پذیرفت. کشور عزیزمان ایران پروتکل الحاقی را به طور یکجانبه تا سال ۲۰۰۶ انجام داد ولی به طور رسمی به تصویب نرسید، امضای توافق منع کامل آزمایش های هسته ای در سال ۱۹۹۶ میلادی، تصویب کنوانسیون ممنوعیت سلاح های باکتریایی در سال ۱۹۷۳ و تصویب کنوانسیون ممنوعیت ساخت و استفاده از سلاح های شیمیایی در سال ۱۹۹۷ میلادی، تصویب کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرم نسل کشی در سال ۱۹۵۶، تصویب کنوانسیون از بین بردن تبعیض نژادی در سال ۱۹۶۸؛ تصویب دو معاهده بین المللی حقوق مدنی و سیاسی و حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در سال ۱۹۷۵ وعضویت در کنوانسیون حقوق کودکان در سال ۱۹۹۴.»

بیانیه وزارت خارجه فرانسه در آستانه سفر لودریان

وزارت خارجه فرانسه در آستانه سفر وزیر خارجه این کشور به کشور عزیزمان ایران اقدام به انتشار بیانیه ای شدید اللحن کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، در این بیانیه آمده است: «لودریان روز پنجم مارس به پایتخت کشور عزیزمان ایران می رود و با حسن روحانی مدیر جمهور دیدار می کند. وی همچنین با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود نیز دیدار می کند. دیدار با علی لاریجانی، مدیر مجلس کشور عزیزمان ایران و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی این کشور هم در دستور کار قرار دارد. با توجه به توافق هسته ای که ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵ به دست آمد، فرانسه تاکید دارد که همچنان به سیاست روشن خود ادامه دهد و خواستار مذاکره با کشور عزیزمان ایران هست. آقای لودریان در این مورد با طرف های خود در ۳ محور گفت وگو خواهد داشت:

توافق هسته ای: فرانسه اعتقاد است که این توافق خوب است و تاکید دارد که همه طرف های توافق هم به تعهد خود پایبند باشند. برنامه جامع اقدام یکسان تضمینی است جهت جلوگیری از توسعه برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران در جهت اهداف نظامی. با توجه به این عنوان کشور عزیزمان ایران باید به اجرای دقیق تعهدات خود ادامه دهد و همزمان جهت ما اهمیت دارد که اصلاح سرمایه گذاری و بازرگانی اروپا در کشور عزیزمان ایران ادامه داشته باشد. برنامه موشکی: فرانسه بارها اعلام کرده است که برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران عاملی جهت نگرانی های فراوان فرانسه و شرکایش هست. این اقدام در جهت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیست و عاملی جهت بی ثباتی در منطقه محسوب می شود. ما همچنین مراتب نگرانی خود را در زمینه انتقال موشک به دیگران و کمک به گروه هایی در منطقه، اعلام کرده ایم. به همین علت ما امیدواریم که بتوانیم در مسیری درست با کشور عزیزمان ایران مذاکره کنیم.

نقش منطقه ای ایران: نقشی که کشور عزیزمان ایران در منطقه ایفا می کند، پیامدهای بی ثبات کننده ای جهت این ناحیه دارد. ما امیدواریم که کشور عزیزمان ایران نقش مثبتی جهت حل بحران در خاورمیانه داشته باشد و به حاکمیت کشورها احترام بگذارد. به همین علت در کنار دیگر موارد مانند یمن، لبنان و عراق، بحران سوریه و کارها بشردوستانه مورد توجه قرار خواهد گرفت. در بخش نهایی این بیانیه آمده است: «سفر لودریان به کشور عزیزمان ایران با نشانه گسترش روابط میان دو کشور و طبق چارچوب سفر روحانی به پاریس در سال ۲۰۱۶ صورت می گیرد. ما امیدواریم که به مذاکره با کشور عزیزمان ایران در همه موارد ادامه دهیم که مشمول بر پرسشها فرهنگی، علمی و تبادل افراد میان جامعه کشور عزیزمان ایران و فرانسه می شود. این عنوان با توجه به افتتاح نمایشگاه لوور در پایتخت کشور عزیزمان ایران نشانگر روابط درازمدت روابط فرهنگی کشور عزیزمان ایران و فرانسه هست. این نمایشگاه تاریخچه موزه لوور را به نمایش می گذارد.»

دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: ایران | سیاست | ایرانی | برنامه | فرانسه | توان موشکی | وزارت خارجه | وزیر خارجه کشور | وزارت امور خارجه | وزیر خارجه ایران


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار