در میان شناسایی اینترنتی خواستگار خواستگاری

در میان: شناسایی اینترنتی خواستگار خواستگاری اقدام تلافی جویانه پلیس فتا ازدواج کلاهبرداری

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار پزشکی قرص معجزه‌گر ضد چاقی در راه است

دانشمندان دانشگاه ییل آمریکا آخر توانستند قرص جدیدی را اختراع کنند که موجب شد موش‌ها حتی در صورت مصرف غذای چرب، وزن اضافه نکنند. 

قرص معجزه‌گر ضد چاقی در راه است

قرص معجزه گر ضد چاقی در راه است

عبارات مهم : مطالعه

دانشمندان دانشگاه ییل آمریکا آخر توانستند قرص جدیدی را اختراع کنند که موجب شد موش ها حتی در صورت مصرف غذای چرب، وزن اضافه نکنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک تایمز، دانشمندان دانشگاه ییل(Yale) قرص معجزه گری را کشف کرده اند که احتمالا بالاخره می تواند موجب عدم زیاد کردن وزن و مبتلا شدن به چاقی شود. به طوری که یک نفر بتواند هر چیزی که می خواهد بخورد، ولی هرگز وزن اضافه نکند.

دانشمندان با استفاده از قرص هایی که معمولا جهت درمان بیماران مبتلا به گلوکوم یا آب سیاه (بیماری چشم) استفاده می شود، دریافتند که حتی در صورت مصرف یک رژیم غذایی با چربی بالا، می توان از زیاد کردن وزن جلوگیری کرد. البته این قرص فعلا تنها در موش ها جواب داده است.

قرص معجزه‌گر ضد چاقی در راه است

دانشمندان دانشگاه ییل راهی جهت عوض کردن پورتال ها یا مدخل ها در روده پیدا کرده اند که جذب چربی را در بدن انجام می دهد و آنها را مسدود می کند و توانایی عبور ذرات چربی را از بین می برد.

پژوهشگران دو ژن را در سلول های روده شناسایی کرده اند که هنگامی که خاموش می شوند، منجر به عدم عبور ذرات چربی از روده و در نهایت جذب آنها می شود.

دانشمندان دانشگاه ییل آمریکا آخر توانستند قرص جدیدی را اختراع کنند که موجب شد موش‌ها حتی در صورت مصرف غذای چرب، وزن اضافه نکنند. 

پژوهشگران موش هایی که فاقد این ژن ها شده است بودند را هشت هفته در معرض یک رژیم غذایی با چربی اوج قرار دادند و مشاهده کردند که وزنشان زیاد کردن پیدا نمی کند. در حالی که دو موش طبیعی که آن ژن ها را داشتند، چاق شدند.

دارویی که مانع زیاد کردن وزن می شود

در این مطالعه داروهای خاصی به موش ها داده شد که از تولید پروتئینی به نام رشد اندوتلیال عروقی فاکتور A یا VEFG-A که مسئول جنبش تولید عروق خونی هست، جلوگیری می کند. مسدود کردن این پروتئین مانع از رسیدن چربی به عروق لنفاوی کوچک می شود، جایی که چربی از طریق منافذ به روده انتقال یافته می شود.

قرص معجزه‌گر ضد چاقی در راه است

“آنه ایشمان” یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: بسیاری از چربی ها به جای اینکه به بافت ها برسند، از طریق مدفوع دفع می شوند و موش ها وزن چندانی طی مصرف رژیم غذایی پرچرب خود اضافه نکردند.

این تحقیق موجب تأثیرات شگفت انگیزی در رژیم غذایی مردم می شود و مهمتر از همه اینکه احتمالا از زیاد کردن وزن آنها جلوگیری خواهد کرد.

دانشمندان دانشگاه ییل آمریکا آخر توانستند قرص جدیدی را اختراع کنند که موجب شد موش‌ها حتی در صورت مصرف غذای چرب، وزن اضافه نکنند. 

پروفسور “آلن مک کی” از دانشگاه لیدز که در این مطالعه مشارکتی نداشته هست، می گوید: اگرچه پژوهشگران این را تایید نکرده اند، ولی مفهوم آن این است که اگر این کار در انسان عملی شود، بعد شما می توانید درست قبل از شروع غذا یک قرص مصرف کنید تا جلوی جذب چربی را بگیرد.

“ایشمان” می گوید: داروهایی مانند VEFG-A در حال حاضر جهت درمان بیماران مبتلا به گلوکوم یا آب سیاه چشم مورد استفاده قرار می گیرند و جهت سایر شرایط نیز مورد آزمایش قرار می گیرند. با این حال، مقادیر کمی از VEGF در گذشته با چربی سوزی در میان بیماران مبتلا به سرطان مرتبط بوده است.

قرص معجزه‌گر ضد چاقی در راه است

“فنگ ژانگ” نویسنده مهم این مطالعه می گوید: ما بر اساس نتیجه های اعتقاد داریم که چنین داروهایی باید جهت تاثیر در جذب چربی و چربی سوزی آزمایش شوند و ممکن است جهت درمان چاقی بافایده باشند.

پروفسور “دونالد مک دونالد” استاد دانشگاه کالیفرنیا می گوید: هنوز خیلی سریع است که هیجان زده شویم. بستن مسیر جذب چربی می تواند عواقب ناخواسته ای داشته باشد که ممکن است جهت انسان خطرناک باشند. به عنوان مثال می تواند از جذب مواد مغذی مهم در بسته های چربی جلوگیری کند یا اثرات نامطلوبی بر سلول های ایمنی بگذارد.

با این حال، این مطالعه یک پنجره تازه را در مورد تنظیم وزن بدن به روی دنیا علم باز کرده است و احتمالا به پژوهشگران در جهت چگونگی مبارزه با چاقی کمک می کند.

این مطالعه در مجله Science انتشار یافته است.

واژه های کلیدی: مطالعه | جلوگیری | دانشگاه | مبتلا شدن | دانشمندان | درمان چاقی | رژیم غذایی | اخبار پزشکی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار